Back to green! Ethical fashion in Gran Canaria

English version (Italiano in fondo)

We are happy to tell you about a new collaboration in Canary Islands. A new beautiful place where now you can find some of our jewels collections… in such a great company!
If you walk through the center of Las Palmas de Gran Canaria, in the old town of Vegueta, between fascinating little roads and the best shops in town you will find a cozy space for ethical fashion: it’s Back to green

Gran-Canaria-ethical-fashion
More than a shop, a place with a strong ecological and ethical identity but also a nice atmosphere, open to events and that express a collaborative way of working (have a look at last week Showroom, when local brands exhibited their items
during a weekend). A place for art and fashion that shows how little changes can manage to change our world.
All clothes here are made in organic and fairtrade cotton, wool comes from happy sheep, accessories and decorations are handmade and ecological, as our wood contemporary jewelry.
Minimal, stylish and with the right touch of fun in fashion, lots of brands in the shop come from Canary Islands and Spain and tell about an active scene for local ethical indy fashion.

Back to green because we need to take a break, get conscious and look back to think about the future of the planet.

Back to green wants to get the “green” closer to the city, along with a slow lifestyle and a colaborative creative atmosphere.
And that’s what happened to us here!
Here in Canary Islands we are also looking around, very curious about plants, so different for us, and here in this shop we saw a plant of Dracena in a pot, here “Drago canario”, growing with love inside the shop and making it greener. A plant that we are very interested about, because with its resin a kind of red dyeing is made, used since ancient times, but this is another story.

Follow our steps discovering the green community in Canary Islands, keep in touch!

drago-canario-dragonblood

Picture: http://josecarlosrincon.blogspot.com.es/2015/04/el-legendario-drago.html

Italiano

Siamo felici di raccontarvi di una nuova collaborazione alle Canarie. Un nuovo bellissimo posto dove ora puoi trovare alcune delle nostre collezioni… in ottima compagnia!
Camminando per il centro di Las Palmas di Gran Canaria, nella città vecchia di Vegueta, tra stradine affascinanti e i migliori negozi della città incontrerai uno spazio accogliente per la moda etica: è Back to green. Più di un negozio, un luogo con una forte identità ecologica e etica ma anche con una piacevole atmosfera, aperto a eventi e che esprime un modo di lavorare collaborativo (dai un’occhiata allo Showroom della settimana scorsa, in cui marchi locali indipendenti hanno esposto i loro prodotti per un weekend). Un luogo per l’arte e la moda etica che mostra come piccoli cambiamenti possono riuscire a cambiare il nostro mondo.
Tutti i vestiti qui sono realizzati in cotone organico e del commercio equo, la lana viene da pecore felici, gli accessori e le decorazioni sono realizzate a mano ed ecologiche, come i nostri gioielli contemporanei in legno.
Minimal, con stile e il giusto tocco di divertimento nella moda, molte marche in negozio vengono dalle Canarie o dalla Spagna e testimoniano una scena attiva nella moda etica e indipendente locale.

Back to green perché abbiamo bisogno di prendere una pausa, diventare consapevoli e tornare indietro per pensare al futuro del pianeta

Back to green vuole portare il verde in città, insieme a uno stile di vita slow e a un’atmosfera collaborativa e creativa.
E questo è quello che ci è successo qui!
Qui alle Canarie ci stiamo anche guardando intorno, molto curiosi riguardo alle piante, così diverse per noi, ed in questo negozio abbiamo visto una pianta di Dracena Draco in vaso, qui “Drago canario”, crescendo con amore in negozio per renderlo più verde. Una pianta che ci interessa molto, perché con la sua resina si ottiene una tinta rossa, usata fin dall’antichità, ma questa è un’altra storia. Segui i nostri passi scoprendo la comunità verde alle Canarie!

No Comments

Post A Comment